Πολύ σημαντικό στοιχείο στη ζωγραφική των εικόνων είναι η σωστή επιλογή του ξύλου. Καταλληλότερο θεωρείται το φυσικό ξύλο ή το κατεργασμένο. Τα ξύλα που είναι κατάλληλα για να αποτελέσουν ζωγραφικές επιφάνειες είναι από δέντρα χαμηλής περιεκτικότητας σε ρητίνη, όπως η φλαμουριά, η λεύκα, η βελανιδιά και η καστανιά. Ξύλα από δέντρα υψηλής περιεκτικότητας σε ρητίνη, όπως το πεύκο, το κυπαρίσσι και το έλατο, θεωρούνται ακατάλληλα διότι παρουσιάζουν μεγαλύτερες αλλοιώσεις. Τα κατεργασμένα ξύλα που είναι κατάλληλα για να αποτελέσουν ζωγραφικές επιφάνειες είναι το κόντρα πλακέ θαλάσσης, το οποίο δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες.
Πριν ξεκινήσει η ζωγραφική πρέπει να έχουμε ένα ακριβές σχέδιο του έργου που θα φτιάξουμε. Είθισται να σχεδιάζεται η εικόνα με μολύβι πρώτα σε χαρτί σε ελεύθερο σχέδιο είτε με την τεχνική του ξεπατικώματος. Μόλις το σχέδιο είναι έτοιμο χρησιμοποιούμε είτε ένα καρμπόν γραφίτη είτε ένα ριζόχαρτο στην πίσω πλευρά του οποίου έχουμε περάσει σκόνη χρώματος χονδροκόκκινου και με αυτό μεταφέρουμε το σχέδιο πάνω στο ξύλο στο οποίο θα ζωγραφίσουμε την εικόνα. Μόλις «πατήσουμε» το σχέδιο, χρησιμοποιούμε χρώμα, συχνά όμπρα ψημένη για να τονίσουμε τις γραμμές του σχεδίου πάνω στο ξύλο και να μην χαθούν μόλις περαστούν οι προπλασμοί.
Αφού περάσουμε το σχέδιο στην προετοιμασμένη επιφάνεια και πριν ξεκινήσουμε την ζωγραφική συνίσταται να πραγματοποιήσουμε το χρύσωμα του φόντου. Αυτό γίνεται και για να αποφύγουμε ενδεχόμενο λέρωμα των ζωγραφισμένων μερών αν το χρύσωμα γίνει μετά τη ζωγραφική αλλά και γιατί θα είναι πιο εύκολο να ζωγραφίσουμε σωστά την εικόνα με το φόντο ήδη έτοιμο. Το φόντο το οποίο αποτελείται από τον ουρανό ( το φόντο πίσω από την απεικονιζουμενη μορφή) και το φωτοστέφανο καλύπτεται με φύλλα χρυσού τα οποία κολλώνται στην επιφάνεια με την κόλλα του μιξιόν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το χρύσωμα εφαρμόζεται επίσης σε ομοφόρια, πετραχήλια, σεβατέλια, ανταύγειες, καθώς και στις φτερούγες των αγγέλων, ως ερμηνεία της κατεύθυνσης του φωτός.
Αφού ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες του χρυσώματος και προτού περάσουμε στο χρώμα, πρέπει να κατασκευάσουμε το φωτοστέφανο. Για να πετύχουμε τέλειο κύκλο γύρω από το πρόσωπο και πάνω στο χρυσό φόντο, θα χρησιμοποιήσουμε τον γραμμοσύρτη (ανταλλακτικό του διαβήτη για το χρώμα). Στο κέντρο του κύκλου τοποθετούμε το αιχμηρό μέρος του διαβήτη και ανοίγοντας το άλλο σκέλος που έχει τον γραμμοσύρτη, ελέγχουμε την απόσταση έτσι ώστε να απέχει εξίσου από τα τρία σημεία. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός μικρού πινέλου βάζουμε στον γραμμοσύρτη νερουλό χρώμα και σχηματίζουμε προσεκτικά την περιφέρεια του φωτοστέφανου.
Είναι η ώρα για να περάσουμε στο χρώμα. Προπλάθουμε αρχικά το πρόσωπο και το ένδυμα. Προπλασμό ονομάζουμε το χρώμα με το οποίο γεμίζουμε κάθε ζωγραφική επιφάνεια και αποτελεί τη χρωματική βάση πάνω στην οποία θα εργαστούμε με τους ανοιχτότερους τόνους. Η απόχρωση του προπλασμού πρέπει να είναι ενιαία και μονοτονική. Αφού προπλάσουμε το πρόσωπο, ετοιμάζουμε ένα αραιό χρώμα με λίγη ψημένη σιένα και σχηματίζουμε το περίγραμμα του προσώπου, τα μάτια (βλέφαρα, φρύδια, ίριδα), τη μύτη από το μέρος που σκιάζεται, το στόμα, το εσωτερικό των αυτιών κτλ. Το χρώμα στα πρόσωπα και στα γυμνά μέλη των σωμάτων αποδίδεται με το σάρκωμα, το οποίο επιτυγχάνεται με τη μείξη λευκού, ώχρας και χονδροκόκκινου. Για να αναδείξουμε το ανάγλυφο των προσώπων χρησιμοποιούμε τρεις διαδοχικούς τόνους, προσθέτοντας λευκό στο αρχικό χρώμα. Στη συνέχεια τοποθετούμε τον γλυκασμό (ο ενδιάμεσος τόνος ανάμεσα στον προπλασμό και το ρόδινο φως των σαρκωμάτων, για απαλή διαδοχή χρωμάτων). Η απόχρωση αυτή είναι λίγο φωτεινότερη από του προπλασμού και καθορίζει τα όρια εντός των οποίων θα κινηθεί ο φωτισμός.
Όταν η εικόνα έχει ολοκληρωθεί, εκκρεμεί το βερνίκωμα της, το οποίο κρίνεται απαραίτητο τόσο για την προστασία όσο και για τη λάμψη των χρωμάτων. Για να βερνικωθεί η εικόνα πρέπει τα χρώματα να στεγνώσουν καλά, μία διαδικασία που μπορεί να απαιτεί ένα διάστημα μερικών μηνών. Μετά την πάροδο τους, μπορούμε να βερνικώσουμε την εικόνα, διαλέγοντας μεταξύ ενός ματ, ενός σατινέ ή ενός γυαλιστερού βερνικιού, αναλόγως των προτιμήσεών μας.